Sound driver tak berfungsi???

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarDah download driver bunyi yang betul. Dah install. Tapi masih tak bunyi. Jenuh gak aku cari penyelesaian. Tapi laptop hp mini aku ni masih tak bunyi jugak. Sangat pelik. Sama cam laptop memember yang diinstall. Semalam, kebetulan aku ada masa yang terluang; aku habiskan malam aku dengan mencari penyelesaian sebenar kenapa kebanyakan laptop yang diinstall dengan windows xp professional tak boleh diinstall sound driver dia ngan senang. Tapi ni lebih kepada laptop hp mini aku ni la.

Sampai tertido cari solution. Segala forum aku redah, sampaila aku terborak ngan sorang mamat nih. Dan terjawab la segala persoalan. Sebabnya aku tak serajin mamat ni. Dia tukar sistem dari xp home jadik xp professional. Pasal tak bunyi dia tukar balik xp home. Masa tu baru dia perasan sesuatu. Sound driver, khasnya HP punya memang depend pada Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio atau singkatan dia UAA. Biasanya bila install dari CD installer ehem-ehem.. mender nih takde bersama. Tu sebab kekadang bila buat window update bunyi dapat didengar la pulak. sebabnya UAA diinstall pastu. Tapi jarang orang dapat cenggitu dah la ni. So aku pung cari la updater khas untuk UAA jer.. Korang leh la donlod dari link kat bawah nih.. Apa yang best.. lepas selesai jer install terus windows aku pun berbunyi lepas direstart semula. Yippeee.. Masalah tu jer rupanya..

Klik untuk MSUAA untuk sp2

Klik untuk MSUAA untuk sp3


ps : Kesimpulannya.. belilah yang original.. hahahaha..








Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied