mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label baling. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label baling. Papar semua catatan

Rabu, 16 Ogos 2017

Posing Sakan @ Gunung Baling


Posing Sakan @ Gunung Baling. 24 Jun. Memang habih sepagi kebudaks layan main beskal keliling kampung. Ambik peluang posing sakan deme kat depan gunung baling tu. Enjoice!

Sesi Bunga Api @Baling


Sesi Bunga Api @Baling. 23 Jun yang lepas punya cerita ni. Sambung lagi main bunga api raya kat Baling pulak. Ici dan makin berani. Dah pandai handle sendiri bunga api dia. Perghhh.. Nak api..

Baling Getaway


Baling Getaway. 23 Jun 2017. Gambar lama ketika balik Baling tempoh hari. Merayap sana sini ke pasar ramadan. Sempat meronda amik gambo ketika cari patch kat pekan baharu.

Sabtu, 5 Ogos 2017

Menyusuri Sungai Ketil, Baling


Menyusuri Sungai Ketil, Baling. 23 Jun. Sampai ja Baling itu hari, Iqa terus ajak ke sungai. Nak sambung projek geografinya. Petang tu jugak pakat merayau kat sungai Ketil. Tinjau. Amik gambar. Setel ja terus buat soal selidik pasal sungai tu. Sempat berjalan-jalan ke tempat-tempat glamer sepanjang sungai Ketil. Dulu dulu. Sini la tempat utama lepak bila air takde. Syiokk wooo. Pastu tok wan siap ajak nengok pokok kurma kat pekan lama. Posing sakan kebudaks ni semua.

Selasa, 10 Januari 2017

Family Gathering Group Photo


Family Gathering Group Photo. Malamnya. Makan Pizza reramai. Sempat wat group photo. Bukan senang nak dapat peluang bersama. Tu pun mak yang and family takde. Pak ngah takde.

Isnin, 9 Januari 2017

Personal Burger Time


Personal Burger Time. Ni kisah lama. Kisah masa cuti kat baling itu hari. Memasing suka makan burger. Tapi setiap sorang ada stail dia sendiri. So. Inaz. Zulaikha. Batun. Tukang amik order dan tukang setelkan semua urusan. Deme ikut sama ke gerai burger. Nengok setiap satu. Siap pastikan burger betul ditanda kat gerai tu. Kekeke. Sampai sudah inaz bising nama dia salah brader tu tulis.

Jumaat, 30 Disember 2016

Syafinaz dan Zulaikha


Syafinaz dan Zulaikha. Kalau balik kampung bersama. Memasing kebudaks ni akan ada pasangan masing-masing. Kena pulak aku dua pasang, haiza dua pasang. Elok aje susun dia. Iqa ngan Rabiatun. Inaz ngan Zulaikha. Iqi ngan Adam. Ici ngan Iman. Yang geng kebudaks lelaki pun dah bertambah matang sikit. Kalau tak. Bercakar aje kerjanya. Tapi kali ni lain pulak kerja deme. Clash Royale katanya. Adoi la. K. Berbalik pada dua kebudaks ni. Ni pasangan paling fotogenik. Pantang sungguh. Siap cari aksesori. Pantang hala kamera. Siap amik wefie sendiri guna Switch. Ish ish ish. Elok pulak tu. Dedeua dengan gelaran yang sama lam famili. Adik.

Ahad, 25 Disember 2016

Gua Jepun, Baling - a short getaway


Gua Jepun, Baling - a short getaway. Yang ni menarik. Pasai apa. Pasai kami semua dah terlajak sehari sebelumnya. Dalam kereta yang tau cuma si Zulaikha dan aku keluar ikut kampung haji abas. Si zulaikha dah blank dan bawak kami sampai ke bongor. Kekeke. Masa balik baru perasan signboard sebelah JPAM Baling aje. Adoi la. So. Kami return semula lusanya. Boleh tahan tempat ni. Dari luar la. Dalam? Kami tokleh masuk. Berkunci. Tak tau la memang berkunci sentiasa atau kami mai salah masa. Layan posing aje la. Kekeke.

Rabu, 14 Oktober 2015

Back To Nature 2015 Throwback - Part Finale : All Of Us


Back To Nature 2015 Throwback - Part Finale : All Of Us. Last part for the throwback. Enjoice!

Back To Nature 2015 Throwback - Aidilfitri 1436 Day 2


Back To Nature 2015 Throwback - Aidilfitri 1436 Day 2. More on the throwback.

Back To Nature 2015 Throwback - Aidilfitri 1436 Day 1


Back To Nature 2015 Throwback - Aidilfitri 1436 Day 1. Memang lewat bebetul aku hapdet kali ni. Layan ye edisi lewat ni ye.

Sabtu, 26 September 2015

Back To Nature 2015 Throwback - A Little Offroad Before Lunch


Back To Nature 2015 Throwback - A Little Offroad Before Lunch. Terus ke dusun jap. Cari derian gugur lagi. Masa balik atuk sesaja bawak jalan alternatif. Pergghhh...

Back To Nature 2015 Throwback - Jumaat Di Masjid Titi Teduri


Back To Nature 2015 Throwback - Jumaat Di Masjid Titi Teduri.

Back To Nature 2015 Throwback - Durian Di Hari Raya


Back To Nature 2015 Throwback - Durian Di Hari Raya. OK. So, raya ni kita makan buah-buahan tempatan yang kebetulan kena pada masanya. Derian, rambutan. Nice.

Khamis, 24 September 2015

Back To Nature 2015 Throwback - Family Group Photoshoot


Back To Nature 2015 Throwback - Family Group Photoshoot. Have fun. All of us on the day.

Back To Nature 2015 Throwback - Bunga Api Di Malam Raya


Back To Nature 2015 Throwback - Bunga Api Di Malam Raya. Tu dia punya la lama aku nyer throwback ni. Dari raya sampai ke raya hapdetnyer. Ni semua gara-gara snap tak haplod ler ni. Tu ada 300++ picas lagi tu untuk throwback nih. Hehehehe. Slow and steady.

Rabu, 23 September 2015

Back To Nature 2015 Throwback - Jenjalan Ngutip Rambutan


Back To Nature 2015 Throwback - Jenjalan Ngutip Rambutan. Keliling rumah jap. Layan udara segar di sawah. Layan gunung. Dan yang paling penting. Nak makan buah rambutan fresh petik dari pokok.

Back To Nature 2015 Throwback - Ketupat Daun Palas


Back To Nature 2015 Throwback - Ketupat Daun Palas. Makin diasah ilmu oleh nenek kedah. Makin mantap skill wat ketupat daun palas. Kipidap.

Selasa, 22 September 2015

Back To Nature 2015 Throwback - This Is Baling


Back To Nature 2015 Throwback - This Is Baling. Meronda jap ikut jalan lebuhraya durian burung sungai limau. Suasana sawah padi di kaki gunung baling, sungai ketil.

Sabtu, 22 Ogos 2015

Back To Nature 2015 Throwback: Balai Jam Merdeka Baling


Back To Nature 2015 Throwback: Balai Jam Merdeka Baling. Singgah jap snap snap picas. Salah satu bangunan lama kat Baling ni. Letaknya di perkarangan Masjid Ridzwaniah kat pekan Baling. Layan...